Thursday, December 20, 2007

Dags att varva ner?

Jag har haft problem med återkommande magkatarr i många år. För mycket stress = ont i magen, kaffe = ont i magen, för stark mat = ont i magen, alkohol = ont i magen ibland. Förra veckan var jag till doktorn eftersom jag har haft jätte ont i magen de sista två månaderna. I förrgår ringde den vänliga doktorn och meddelade att provsvaren visat att jag har magsårsbakterier i magen och ett litet sår som parkerat där. Jag blev direkt insatt på en medicinkur med tre olika sorters mediciner, varav två olika antibiotika. Fyra tabletter på morgonen och fyra på kvällen. En biverkning har visat sig vara konstant äcklig smak i munnen, hela tiden. Jag får väl försöka stå ut eftersom medicinkuren bara gäller för en vecka. Dessutom får jag börja tänka på att leva ett sundare liv, försöka ta det lite lugnt emellanåt och inte ha så höga krav på mig själv! Jag vill ju inte råka ut för blödande magsår.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho