Thursday, December 13, 2007

Luciafirande, nej sjukstuga!


Vaknade halv fem i morse av att Oliver hulkade. Ryckte tag i honom för att fort få in honom på toaletten, vi hann till hallen sen blev det sprutlackering för hela slanten. In med sonen i duschen och fram med skurgrejorna. Därefter blev det mer hulkande i hinken som jag ställde in i sovrummet. När väl hulkandet tagit slut så kom det ur andra änden. Mocka i sängen, in med Oliver i duschen. Bädda ner i soffan, mocka igen på filten och mattan. Fem kalsongbyten senare började det lugna ner sig. Nu ligger sonen i soffan och tittar på film, febern har gjort sitt inträde. Pappan har varit och köpt blåbärssoppa. Jag hoppas för guds skull att toppen är nådd och att varken jag eller Andreas drabbas. Luciafirande på dagis blir det inte tal om. Min käre son grät i morse när jag berättade att han snällt fick stanna hemma idag; mamma, jag som skulle vara pepparkaksgubbe idag... Nu ska jag gå och ta hand om min underbara men utslagna son. Glad Lucia på er alla!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho