Thursday, January 24, 2008

Antagen utmaning!

Läser min vän Annas blogg och känner mig uppmanad att svara på utmaningen eftersom jag aldrig brukar göra sådant annars.

Favorittidning: Måste nog säga När& Fjärran. Jag älskar att resa och tidningen ger bra tips på resor. Den lyser upp vardagen, kan drömma mig bort när jag inte har tid och råd att resa just för tillfället.
Favoritplagg i garderoben just nu: Min nya vita stickade cardigan från Lindex (se tidigare inlägg).
Byter gärna garderob med: Carrie i Sex and the City.
Vanligaste färgen på mina kläder: Svart.
Modetips till allmänheten:
Ha kläder som du trivs i!
Min lägenhet/hus kan beskrivas som: För liten lägenhet för mig och min familj. Väntar på att kunna bygga vårat drömhus. Snart...
Mig själv med tre ord: Envis, glad och temperamentsfull.
Jag tränar: Yoga och vandrar två gånger per år.
Jag ville bli när jag var liten: Arkeolog.
Nu vill jag bli: Är snart färdig gymnasielärare i svenska och historia.
Humör just nu: Förkyld och ont i halsen, tycker synd om mig själv!
Är det nåt du absolut inte äter: Blodpudding, efter en tretimmars dust med en fritidsfröken som sjuåring. Har inte ätit det sedan dess.
Hur många kuddar sover du med: En platt kudde, måste sova på magen.
Morgon- eller nattmänniska: Nattmänniska, avskyr tidig uppstigning.
Sparare eller slösare: Tidigare definitivt en slösare. Har blivit mycket bättre tack vare min kära sambo. Nu sparar jag regelbundet och tänker mig för en gång innan jag eventuellt handlar.
Bästa film: Den senaste jag såg var Tillsammans är man mindre ensam. Var superbra.
Bio eller promenad: Gillar promenader men är ofta lat, så det blir nog bio istället.
Är du kittlig: Superkittlig. Värsta stället är under hakan.
Största svaghet: Lat. Tar tid innan jag slutför saker. Ofta ute i sista sekunden men jag brukar ofta klara det ändå.
Det här är jag bra på: Är kreativ. Älskar att skriva, sy, måla... Dessutom en baddare på att sluka alla sorters böcker.
Chips, morötter eller godis: Chips.
Stökigt eller välstädat?: Stökigt. Är en slarvmaja. men när jag väl städar är jag pedant och gör det ordentligt. Mellan städningarna är det värre. Måste ta mig i kragen.
Kaffe, te eller inget: Te!
Har du en besatthet: Besatt av att läsa böcker. Kan inte somna om jag inte får läsa. Spelar ingen roll hur trött jag är, en eller annan sida slinker ner ändå.

Ja, jag gör som Anna:
Jag utmanar alla läsare att svara på dessa frågor. Skriv gärna en kommentar om du gör det :D

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho