Thursday, January 17, 2008

Klappat och klart!

Igår var det så dags för uppsatsventileringen. Ullis och jag skulle få besked om vi klarat vårat examensarbete. Mellan klockan nio och halv fem hade vi opponering på uppsats efter uppsats. När allt var klart kunde vi konstatera att vi klarat oss med besked, inte ens den allra minsta rest fick vi. Det kändes så oerhört skönt och befriande, att äntligen kunna lägga denna uppsats åt sidan. Ullis och jag sjöng i bilen hela vägen hem från Västerås! Jag var helt slut när jag kom hem, kändes som jag var överkörd av en ångvält. Det blev ryggläge i soffan och läggdags tidigt. Inte ens ett glas vin för att fira orkade jag med.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho