Friday, February 08, 2008

Att sätta ner foten

Har nyss kommit hem från jobbet och jag är TRÖTT och ARG. Eller snarare rosenrasande. Känner mig överkörd av en ångvält. Hade jätte konflikt med två elever idag. jag kände att nu hade det gått för långt och att det var dags att markera att deras beteende i klassrummet inte längre var okej. Och så blir jag arg på mig själv som reagerade så starkt som jag gjorde. Men jag är inte mer än människa, eller? Känner att jag behöver ett glas rödvin för att lugna nerverna, tur att det är fredag!

1 comment:

AnnaPanna said...

Stå på dig, tjejen! Jag vet hur frustrerande det kan vara att ha konflikter, men ibland är det nödvändigt för att få ordningen på tillvaron.

AnnaPanna

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho