Monday, February 25, 2008

Måndag

Bild: www.medlemsportal.rb.se

Så var helgen plötsligt till ända och dags för en ny vecka igen. I lördags var Andreas och jag ute med min bror Linus och hans sambo Marika. Vi var på en italiensk restaurang och åt god mat. Andreas valde röding medan jag tog pizza (tråkigt men naggande gott) och till efterrätt blev det hallonsorbet med exotiska frukter. Vi fortsatte vidare till en engelsk pub där vi träffade några vänner, pratade och drack i vänners goda lag. Oliver tillbringade kvällen och natten hos sin mormor och morfar. Söndagen blev en riktig slappardag. Vi bjöd in oss själva på frukost hemma hos mina föräldrar (kylskåpet var nästan tomt) och passade på att hämta Oliver. Sen blev det ryggläge i soffan hela dagen och mycket tittande på fotboll, både engelsk, italiensk och spansk. Idag har det varit full fart. Först jobbade jag på skolan, sen var det praktik resten av dagen (på samma skola). Kändes lite konstigt att helt plötsligt igen ha en handledare som bedömde en när jag nu jobbat så länge. I natt ska jag och Linda I ner på bokrean som börjar. Se om jag hittar något roligt. Behöver egentligen inga fler böcker, lägenheten och källaren svämmar över. Men jag älskar ju böcker och att läsa, så några fler böcker ska jag nog kunna klämma in. Fick inspiration när jag läste Mariias blog. Tror jag ska göra som henne och bestämma mig för att ha en positiv vecka. Det har börjat bra med en rolig och givande måndag. Six days more to go...

3 comments:

mariia said...

Ha en underbar positiv vecka!

Kram Mariia!

Fröken L said...

Mariia: Tack! Det ska jag ha. Detsamma för dig! Nu ska vi vara positiva allihopa.
Kram Dila

Anonymous said...

See HERE

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho