Tuesday, March 25, 2008

Påskfirande

Min mormor och kusindotter Tindra

Jag och mina bröder Olle och Linus

Oliver och mina kusiner spelar GuitarrHero

Jag vid spisen

Mamma, moster och jag förbereder maten

På påskafton var vi hembjudna till en av mina mostrar på knytkalas. 20 stycken blev vi som trängdes om utrymmet. Som vanligt när min släkt träffas blev det lite av hela havet stormar, ingen formell och tråkig middag här inte. Det är kaos innan alla hittar någonstans att sitta, alla pratar i munnen på varandra, helst tjugo olika samtalsämnen samtidigt och kaos när alla ska hem. Vem ska åka vart? Vem kan köra? Men det är också det som är lite av charmen. Naturligtvis hade vi alldeles för mycket mat med oss, det blev nästan lika mycket över som vi åt upp. Det är alltid lika kul att träffa släkten och få umgås lite. På påskdagen åkte vi vidare hem till svärföräldrarna och åt påskbord nummer två, men det var minst lika gott andra gången. På annandagen kom Linda, Fredrik, Felix och Mille förbi svärföräldrarna på mat; lamm och rotfrukter. Mums! För att summera helegen behövs bara ett ord; MAT! det behövs nog en och annan promenad denna vecka för att förbränna all påskmat och annat onyttigt som slunkit ner i magen denna helg.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho