Thursday, August 21, 2008

Orkeslös

Bild: www.aftonbladet.se

Trodde knappt att man kunde vara så här trött. Jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet. Visst inser jag att det tar på krafterna med ett nytt jobb, många nya intryck, nya arbetsuppgifter och många nya människor att lära känna. Men det är mer än så. Det var en tuff vår med rasande tempo min allra sista termin på högskolan, dessutom jobbade jag på en skola tre dagar i veckan och extra på ett äldreboende. Visst hade jag fem veckors semester innan jag började sommarjobba på äldreboendet men det verkar som om det inte räckte. Jag är helt slut både fysiskt och psykiskt och det känns inte kul när man börjar ett nytt jobb. Min panikångest har spökat en längre tid nu och det tar också på krafterna. När jag kommer hem på eftermiddagarna är jag så trött att jag för det mesta hamnar på rygg i soffan. Jag känner att mina kära vänner kommer i skymundan men vissa dagar orkar jag inte ens med att prata i telefon. Jag vet att det kommer att bli bättre och det känns som om det går åt rätt håll men det är så frustrerande att vara trött jämt. Jag är i alla fall nöjd med mitt nya jobb och tror att det kommer att bli kul och en stor utmaning. En utmaning som jag gärna tar mig an. Men snälla, ge mig lite mer kraft!!! Nu ska jag natta min underbara son och läsa en godnattsaga för honom. På återseende...

2 comments:

Mia said...

Jag har en sån där orkeslös dag idag jag med, visst jag är ledig men det är jobbigt när man liksom inte känner för att göra något alls. Man vill inte ta tag i något så man blir liksom fast här i soffan med laptopen surfandes på bloggar och coola konstnärer på flickr. Suck
Kram

Anonymous said...

Hej sötis,
Tillåt dig själv att vara trött! Du ska inte ha så höga krav på dig själv. Varje kväll du kommer hem hädanefter så lägger du dig på soffan, läser en bok eller kollar på tv så ber du Andreas laga mat åt dig och Oliver att klia dig på ryggen. Så fortsätter du så varje kväll ända tills du käner dig lite piggare...du behöver inte vara på topp jämt! Tänker på dig...
Puss och Kram Linda R

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho