Saturday, September 27, 2008

Härliga Lördag

Min kära Bettan!

Jag hade tänkt att sova länge i morse, passa på när jag är ledig. Men nej då, jag vaknade redan 07.30 liksom övriga familjen. På förmiddagen fick jag äntligen tid till att lämna in min kära symaskin Bettan på service. Henne fick jag i födelsedagspresent av mamma på min 18-års dag. Det är tydligen en tradition i släkten att alla döttrar på deras 18-års dag får en symaskin i present av sina mödrar. Lite gammeldags kanske men också lite skoj. Min Bettan har fungerat klockrent i snart 14 år, men på sistone har hon börjat hacka lite. Kvinnan i symaskinaffären undrade om jag inte ville byta upp mig, passa på att köpa en ny symaskin. Men nej tack!!! Jag är nöjd med Bettan. Med henne har jag skapat många underbara kreationer. Det första plagg jag sydde var ett par knallröda hängselshorts med dragkedja mitt fram (också den röd). Till dem hade jag vit polotröja och vita ribbade strumpbyxor. J-vlar vad snygg jag var!!!

När uppdraget var slutfört gick Oliver och jag förbi min farmor och stannade för en fika. Hon blir alltid lika glad när vi kommer. Det slutade med att farmor följde med på höstmarknaden i gamla stan där vi sprang på mamma. På eftermiddagen var jag, Oliver, Andreas, mamma och pappa och tittade på min bror Linus som hade fotbollsmatch. Det var sista matchen för säsongen och de var tvugna att vinna för att få fortsätta spela i division IV nästa säsong. Och de vann matchen med 4-1 och därmed var kontraktet säkrat, naturligtvis berodde segern på att vi var där och tittade! Mamma och jag gjorde vågen när slutsignalen gick.

3 comments:

Linda said...

Haha! Jag kan tänka mig att hon försökte!!

Mia said...

Ni är en fotbollstokig familj, hela högen inte sant!?

Tack tack men än är designen inte färdig. Skissar på en banner också.


Kram Mia

Fröken L said...

Linda: Naturligtvis försökte hon. Men jag har god karaktär och överger inte min Bettan i första taget.

Mia: Japp! Fotboll, fotboll, fotboll blir det en hel del av. Spännande att se det färdiga resultatet.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho