Friday, October 03, 2008

Fredag

Bild: www.ignorlin.se

Idag känner jag mig piggare. Febern är borta men jag är fortfarande lite matt. Var och jobbade i morse och hämtade hem helgens rättningsarbete. Men eftersom jag slutar klockan 11 på fredagar gjorde det inte så mycket. Vid lunchtid var Andreas, jag, Oliver, svärmor och svärfar och hälsade på Olivers gamla dagis. När Oliver skulle sluta där innan sommaren var han sjuk, sen hade fröknarna semester i olika omgångar men nu blev det äntligen av att tacka av dem för alla Olivers år på dagis. Vi hade med oss blommor, kort och tårta. Oliver tyckte det var jätte mysigt att få träffa sina gamla fröknar och kompisar igen och sprallade omkring som aldrig förr. Det var trevligt och skönt att äntligen få tacka av dem. Oliver följde med farmor och farfar hem så Andreas och jag får kvällen på tu man hand. Vi ska laga lite god mat, dricka något glas rödvin och titta på Idol. Imorgon när Andreas slutar jobbet åker vi också till svärföräldrarna och sover kvar till söndag. Vi ska ut i skogen och titta om vi hittar någon svamp.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho