Tuesday, November 18, 2008

Autobahn

Det är så det känns nu, som om jag ligger på Autobahn och blåser fram utan att titta åt sidan. Helgen blev dock lugn och utan planer, precis vad jag behövde. Min kära bror Linus och hans Marika var här både lördag och söndag kväll. Vi mumsade på god mat (kyckling i lergryta med citron och oliver på lördagen och kött och potatisgratäng på söndagen), tittade på film (En lanthandel i Provence) och fotboll (Såg Inter vinna med 2-0 mot Palermo efter två fantastiska mål av Zlatan).

På lördagskvällen ringde brosans kompis J och frågade oss om vi hade sett att Inters match mot Juventus på söndag var flyttad till lördagen. Otur för oss eftersom vi landar i Bergamo en halvtimme innan avspark. Inte en chans att vi skulle hinna till matchen. PANIK!!! Eftersom det inte går att avboka Ryanairs biljetter kollade vi om det gick att omboka till fredagen. Svindyrt! Flyga från Göteborg istället för från Nyköping och tillbringa 4 timmar i bil dit och hem? Flyga till Venedig (Treviso) och ta tåget till Milano? Vi var panikslagna och tillbringade lördagsnatten med att leta billiga flygresor. Hur stor är chansen att man ska drabbas av detta??? Förra året vi var nere blev matchen inställd pga av en ihjälskjuten supporter och kravaller. Nu flyttar de matchen och lägger den en dag tidigare. INTE SNÄLLT!!! Till slut hittade vi biljetter med Easyjet från Arlanda till ett helt okej pris. Så istället åker vi på fredagen och kan därmed se matchen på lördag kväll. Fattas bara att denna match också blir inställd!!!!

Denna vecka har utvecklingssamtalen fortsatt. Tio timmar på jobbet både igår och idag. Lika många blir det imorgon och på torsdag. Tur att jag kan vila upp mig i Milano. Igår fick jag höra av ett par föräldrar att jag är en bra lärare som engagerar mig och bryr mig om eleverna. Det var precis vad jag behövde höra mitt i all stress. Nej, nu ska jag gå och lägga mig och ge mig själv min välbehövliga skönhetssömn. Jag är ju trots allt 32 år nu!

2 comments:

Mia said...

Så då bär det snart iväg? I övermorgon alltså? Härligt härligt. Inte avis alls nej..:)

Kram Mia

Fröken L said...

Mia: Japp. På fredag lyfter vi mot Milano. Det ska bli såååå skönt att få koppla av tillsammans med min kära sambo. Precis vad jag och vi behöver. Jag kan smuggla med dig i resväskan!!!

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho