Sunday, November 30, 2008

Första advent

Lite adventspynt.

Min fina lila adventsstjärna från Åhlens.

Min söta lucia som jag fått från min mormor.
Andreas kallar den för "onda dockan".

Det har varit en lugn och skön helg. I fredags var jag och svägerskan och våra underbara barn till vår kära vän Anna och hennes nyöppnade inredningsbutik Boroom. Många härliga saker och det riktigt kliade i fingrarna av köplust. Jag höll mig denna gång då plånboken är lite tunn efter Milanoresan men räkna med att det lär shoppas där i framtiden. Jag är såååå imponerad av min vän som envist kämpat för att få sin dröm att gå i uppfyllelse. Jag är säker på att det kommer att bli en succé. Kvällen vigdes åt Idol och pasta med musslor i tomatsås. Lördagen ägnades åt handling och städning och fixandes för att göra adventsfint. Idag på förmiddagen var Andreas och Oliver och åkte skridskor medan jag fixade det sista hemma. När de kom hem tog vi en tur ner på stan och kikade in julskyltningen. Den riktiga julstämningen infann sig aldrig då regnet sakta strilade ner. När vi kom hem lagade Andreas en supergod stek, med kokt potatis, sås och gelé till. Mums fillibabba!!! Imorgon kommer fler bilder från Milanoresan. Nu ska jag rätta lite innan jag kryper till kojs. Godnatt!!!

Underbara kuddar i alla dess färger.

Oliver känner in sig på produkterna.

Anna och svägerskan.
Bilder: Privata (Made by Dila).

3 comments:

Ilva said...

men vilken snygg adventsstjärna, ser jag rätt-är den lila? Vill ha!

Mia said...

I Milano ligger väl Corso Como? Jag är ett stort fan av Carla Sozzani. Har du besökt butiken?

Jag håller helt med dig om Katrin vilket var därför jag la ut länken till artikeln. Den artikeln har ju skapat lite debatt och Cecilia Hagen (som jag beundrar) är minst sagt kritisk till henne.
Det kanske inte är många som läser min blogg men ju fler som tänker till kanske leder till att fler slutar läsa henne.
Jag förstår inte hur hon kan vara Sveriges största bloggare. Det är liksom högstadiet för vuxna. Vad sänder det ut för signaler till yngre som känner sig mobbade eller utanför eller bara annorlunda - att den känslan ska fortsätta hela livet! Nej, det tänker jag aldrig stödja!

Läs det här: http://theswedishgirl.blogspot.com/2008/11/jag-r-en-mnniska-med-ryggrad.html

Kram Mia

Fröken L said...

Ilva: Japp, den är lila. Köpte den på Åhlens förra året.

Mia: Jag har tyvärr inte besökt butiken men det lär jag göra nästa gång vi åker dit. För dit kommer jag åka fler gånger. Håller fullständigt med dig vad gäller Katrin. Har inte varit inne på hennes blogg och tänker inte läsa den heller. Jag får kalla kårar av den människan.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho