Saturday, November 29, 2008

Milano, del 1

Galleria Vittorio Emanuele II

Fika vid Duomen

Stazione Centrale F.S

Nu är jag hemma igen efter fem underbara dagar i Milano. Vi åkte förra fredagen och det blev stressigt in i det sista innan vi kom iväg mot Arlanda. Vi flög med Easyjet, vilket var första gången och jag måste säga att jag är mer än nöjd med bolaget. Trevlig och proffsig personal och fräscha flyg. Bättre än Ryanair om jag ska vara ärlig. Vi landade på Malpensa-flygplatsen som ligger en bit utanför Milano. Det tog ca 30 minuter med buss in till Stazione Centrale, som är en imponerande byggnad. Hotellet vi bodde på, Hotel Mennini, låg bara två minuter från stationen på Via Napo Torriani. På lördagen gick vi via Giardini Pubblici ner till Duomen. Vi ögonshoppade i alla butiker, tog en fika innan vi promenerade tillbaka på Corso Venezia och Corso Buenos Aires där Andreas köpte ett par kängor.

2 comments:

Miss Agda said...

Milano är ju så vackert och kaffet i Italien underbart gott! Njut!

Fröken L said...

Miss Agda: Visst är Milano vackert. jag älskar den staden. Det italienska kaffet är det bästa. Till skillnad från det äckliga automatkaffet vi har på jobbet.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho