Wednesday, April 08, 2009

Påsklovsledigt

Min snygga bror Linus.

Marika och Andreas njuter av sina Margueritas.

En av våra härliga hemmakvällar. Här står grillning
med Linus och Marika på programmet.

Bilder: Privata (Made by Dila)

Nu har halva Påsklovsledigheten gått och det har varit underbart avkopplande och välbehövligt. Ledigheten inleddes i fredagskväll med restaurangbesök tillsammans med Andreas, Linus och Marika. Oliver fick stanna hemma hos mormor och morfar. Efter en eller ett par fördrinkar hemma hos min bror hamnade vi på vår "kvaterskrog" som är café på dagen och restaurang på kvällen. Ett mysigt ställe med trevlig personal och god mat. Jag satsade på vitlöksbröd med tomatsallad till förrätt, en fantastisk fisk- och skaldjursgryta till varmrätt och rundade av med kaffe och Baileys. Andreas valde Söders charktallrik till förrätt och kyckling och risotto till varmrätt. Vi var alla mätta och belåtna när vi knallade hem i den ljumma natten. Andreas och jag är inte ute så ofta, eller väldigt sällan om jag ska vara ärlig. Inte för att vi har problem att fixa barnvakt utan helt enkelt för att vi trivs bättre hemma eller hos vänner där vi lagar mat tillsammans och umgås. Men någon gång ibland är det skoj att komma ut och se lite av den stora världen.... =) I mina unga dagar var jag en riktig "uteräv". När jag inte befann mig utomlands för att upptäcka världen älskade jag att vara ute på krogen eller på någon fest någonstans. Idag är det precis tvärtom. Jag älskar att vara hemma och jag har upptäckt tjusningen med matlagning. Jag tycker om när jag kan sitta tillsammans med familj och vänner och prata och filosofera i lugn och ro utan en massa dunka dunka i bakgrunden. Jag låter som en tråkig gammal tant men livet har sina olika faser och inget är beständigt. Däremot suger det i kroppen efter att resa och upptäcka nya världar långt borta (eller nära). Har man en gång bott utomlands försvinner nog aldrig det där suget efter att se mera.... Men just nu är jag nöjd med mitt liv i det stora hela. Fast en resa till Rom, Florens, Venedig, Barcelona, New York eller varför inte Rio de Janeiro skulle vara välkommen....

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho