Monday, May 18, 2009

Regniga måndag



Upp i ottan, lika trött som vanligt
Ute är det molnigt, ett illa varslande om regn
Den dagliga morgonpromenaden till jobbet med Kickie
Idag fick vi vår kollega Erik på kroken
Halvvägs blev vi upplockade av den ena rektorn som förbarmade sig över oss
Tur eller otur? Skönt men där försvann den motionen
Lånade klippbordet i textilsalen när jag hade lite tid över, klippte ut studentklänning nummer 2
Dagen gick i ett rasande tempo
Panerad fisk, potatis och vit kall sås till lunchMumma!
Avslutade arbetsdagen med att baka muffins i hemkunskapen
Eleverna var jätte duktiga, det luktade ljuvligt
En regnig promenad hemåt, härligt!
Matilda kom förbi och provade studentklänningarna som jag håller på att sy
Klänning nummer 1 är snart färdig, klänning nummer 2 är på gång
Hon kommer att glänsa på studenten, vackrare än någonsin
Dags för middag, kasslergratäng och ris
Lite tv, först "Halv åtta hos mig"
I säng med Oliver. Tack och godnatt. Älskar dig mest i hela världen! Puss & kram.
Mer tv. Fastnar på kanal 9. "Pretty Woman".
Undrar hur många gånger jag har sett den. Me love!
Ögonen slokar halvvägs in i filmen.
Filmen avslutas i mitt huvud medans jag ligger på min spikmatta.
Snark!!!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho