Friday, December 04, 2009

Nu är det dags för fredagsmys...

Äntligen fredag!!!! Känns som om denna vecka har varit extra lång. Det beror kanske på alla utvecklingssamtal jag har haft denna vecka som har tagit mycket tid och ork. Dessutom sitter jag upp till halsen med rättning som behöver bli färdigt innan tisdag då betygen ska vara satta. Jag tycker ändå att jag har läget under kontroll och försöker utnyttja tiden på tåget till rättning. Jag har kännt mig lite halvvissen denna vecka med en förkylning hängandes över mig men i morse när jag vaknade kändes det bättre. Igår morse när jag stressad som vanligt skulle cykla till tåget så hade låset frusit. I ren ilska lyckades jag sparka upp låset och slängde mig på cykeln bara för att inse att växeln frusit fast på ettan. Tänk er en gravid kvinna formad som en flodhäst, desperat trampa på ettans växel, svärandes, i mörkret klockan halv sex på morgonen. Kan säga att det nog var en syn för gudarna. Hann med tåget med en minuts marginal. Hua! Idag slutar jag tidigt och har tänkt mig lite peparkaksbak med Oliver på eftermiddagen. I kväll blir det fredagsmys och Idol. I helgen ska vi ut till svärföräldrarna på landet och troligtvis också hinna med en husvisning.



Hoppas ni alla får en skön fredag!

3 comments:

Petra said...

Åh, när jag ser den där bilden riktigt toklängtar jag efter snö!!!

Susann said...

Hoppas du fått en lugn helg! Kram!

Fröken L said...

Petra: Ja, var har snön tagit vägen?

Susann: Helgen har varit bra men alldeles för kort.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho