Sunday, January 24, 2010

sÖndag

Tre generationer skridskoåkare.
Svärfar susar förbi och oj vad det går undan.
De söta fåren som bor i hagen bredvid skolan.

Snart är det dags att krypa till kojs. Ännu en helg är till ända. Det har varit väldigt lugnt och största delen av helgen har tillbringats ute hos svärföräldrarna i Julita med god mat och trevlig samvaro. Idag passade Andreas, Oliver och svärfar på att åka lite skridskor nere vid skolan. Svärmor och jag tog en promenad dit och tittade på grabbarna innan vi gick vidare, hälsade på fåren i hagen och handlade en söndagstidning i affären. Trots att promenaden var kort så sa min kropp direkt ifrån. Denna foglossning är inte att leka med. Ikväll har jag pratat med min chef och hon tyckte att jag skulle ta hand om mig och föreslog att jag skulle jobba hemifrån måndag och tisdag till att börja med för att slippa pendlandet och ännu mer ont i ryggen och bäckenet. Jag har inga mer lektioner de två och en halv vecka jag har kvar innan jag går på mammaledighet utan det är rättning och betygsättning som står på schemat och det kan jag lika gärna göra hemifrån. Jag har i alla fall fått tid hos sjukgymnast och imorgon ska jag prova ett slags bälte som ska stabilisera bäckenet så får vi se om det blir bättre...

2 comments:

Unknown said...

Aaah, vad hàrligt. Skridskor. Undrar om man skulle stà pà benen? Det var ett tag sedan.

Fröken L said...

Johanna: Jag har avstått skridksoåkningen i år men provade förra vintern, första gången på 15 år. Det gick så där. Jag har aldrig varit en hejare på att åka skridskor.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho