Monday, February 08, 2010

Skridsko i parken

Skridskoåkning under eken.
På kvällarna är eken upplyst av massor av smålampor.

Kyrkan tittar på.

Far och son.

Igår tog vi en tur till stadsparken för lite skridskoåkning i solen. Andreas och Oliver tog bilen dit medan jag promenerade. Jag behöver röra på mig trots foglossningen och magsmärtan (som dock blivit mycket bättre) och öva upp konditionen inför förlossningen. Det var en strålande söndag, perfekt att tillbringa i parken. Andreas och Oliver snörade på sig skridskorna och åkte för glatta livet medan jag passade på att fota lite. Det är kul att Oliver gillar att åka skridskor, han har ofta med sig dem till skolan och åker på lunchrasten eller fritids. När vi fått lagom med sol och frisk luft mötte vi upp med Linus och Marika som följde med hem på en fika. På kvällen lagade Andreas supergoda rullader, efter svärfars recept.

I fredags fick min kära vän Linda B son nummer två, lilla Lukas kom till världen. Fort gick det också men bra. Kalaset för storebror Linus som fyllde 3 i lördags blev hastigt och lustigt inställt (förutom för närmsta familjen som grattade honom ändå). Skönt var i alla fall att bröderna fick varsin födelsedag.

Imorgon jobbar jag min sista dag på jobbet innan jag slutar för gott och går på mammaledighet. Det ska bli skönt men samtidigt lite sorgligt. Brosans kompis Johan är en ängel och tar bilen imorgon så jag får skjuts ända fram till dörren och blir upphämtad på eftermiddagen med alla mina saker som ska med hem (och slipper med andra ord tåget och bussen). Tack Johan!!!!

Nu är det nattinatti som gäller...

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho