Monday, May 17, 2010

Långhelg

Måndag igen. Efter en härlig långhelg. Som innehållit både strålande solsken och högsommarvärme men också regn och kyla. Torsdagen var födelsedagsfirande på högsta nivå. Både svärmor och min mamma fyllde år. Fredagen tillbringades med Linda B, lilla Linus och Lukas. Oliver, Hilmer och jag följde med på en långpromenad i regnet då vi också passade på att mata änderna i Stadsparken. Lördagen som var en strålande sommardag tillbringades hos mina kusiner Emil och Moa. Mina föräldrar var barnvakt åt dem då moster och morbror befann sig i Prag. Naturligtvis åkte köttet på grillen och vi satt ute långt fram mot småtimmarna. Söndagen var desto lugnare. Hilmer hade ont i magen hela natten och jag åkte på feber, så hela dagen gick zombietakt. Oliver var iväg på terminsavslutning med sin badmintongrupp och kom hem med sin första pokal. Han var stoltare än stoltast och pokalen har nu fått en hedersplats på skrivbordet.

Nu ligger Hilmer och sover i vagnen här ute på baksidan och jag passar på att läsa igenom alla fina bloggar..
Rosbuketten som svärmor fick av svärfar.

Vackert rosa i mitten med limegröna ytterblad.

Mammas födelsedaagstårta.

Olivers badmintonpokal.

2 comments:

Anonymous said...

Visst var dagen underbar!

Roligt med pokal för Oliver! Förstår att han var stolt som en tupp! =)

Fröken L said...

Susann: Helt fantastisk dag!

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho