Tuesday, July 06, 2010

Onsdag!

 Domkyrkan i Uppsala.

Efter lång tid med sol och härlig medelhavsvärme verkar det fina vädret ha tagit en paus idag. Här är det gråmulet och lite kyligare. Oliver har sin kompis Pontus på besök här idag och vi hade tänkt att åka och bada. Får se om killarna är sugna ändå eller om vi får styra om planerna. Just nu blir det serverade pannkaka av Andreas i köket. I lördags kom vi hem från en veckas härlig semester vid Västkusten. Vi hade fantastiskt väder hela veckan. Huset var mysigt och vi njöt av god mat, sol och bad, krabbfiske och lite shopping. Tänkte jag skulle försöka hinna lägga ut lite bilder och läsa ikapp alla härliga bloggar lite senare idag. Imorgon bitti drar vi till Uppsala för att hälsa på min bästa vän Linda (sedan 27 år tillbaka) och hennes familj. Vi har inte träffats sedan i maj förra året så det är på tiden nu, även om vi hörs på telefon. Nej, nu är det dags att kolla med killarna vad vi ska hitta på. Hörs senare!

2 comments:

Malin said...

Vilken tur ni hade med vädret under er västkustvecka! Ska bli kul att se flera bilder.
En trip till Uppsala låter mysigt, härligt att ha en kompis sen så länge. Jag hade en kompis sen 15-årsåldern men av någon anledning så bröt hon med mig för nästan tre år sen, vet fortfarande inte varför, hon vägrar svara. Hennes förlust då känner jag men konstigt och tråkigt.
Kram Malin

Susann said...

HÄrligt att ni hade en bra vecka på västkusten. Hoppas du och bästisen Linda får det roligt! Häftigt att ha kvar en vän sedan så tidigt i livet... Den äldsta vän jag har är från när jag var runt 15...

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho