Saturday, November 20, 2010

Lördag


Vad härligt det var att vakna upp och se att allt var täckt av snö igen. Parken utanför fönstret är vacker i vitt. Jag hoppas att snön får ligga kvar nu, och det får gärna komma mer. Imorgon tänkte jag ta med mig systemkameran ut och fota lite grann. Sitter här och tittar lite på skidor på tv och känner att nu har vintern gjort sitt intåg på allvar. Igår hade de fått upp julbelysningen i gamla stan och advent närmar sig med stormsteg. Det pirrar i magen och julkänslorna börjar infinna sig. Är allt lite sugen på varm glögg och pepparkakor.

Igår blev det ingen hemmakväll utan istället packade vi vagnen med lite smått och gott och gick hem till mamma. Oliver skulle sova där och Andreas erbjöd sig att laga mat och bjuda dem på mat. Det blev potatisgratäng, fläskfilé, vitlökssås och tomat & löksallad. Till efterrätt blev det vaniljglass och persikohalvor. Det blev en mysig kväll med god mat och småprat. Jag tror att mamma tyckte det var skönt att få bli lite uppassad efter en tuff arbetsvecka och med pappa på sjukhuset.

Hilmer sov länge i morse så det blev en skön och välbehövlig sovmorgon. Andreas bjöd på sina nybakade frukostbullar till frukost. Det var riktigt mumma. Oliver kommer snart hem från mormor och sen ska vi åka till min söta kusin Moa som fyllde 16 i torsdags. Det ska bli kul att träffa alla i släkten. Annars har vi inte några stora planer för helgen. Det blir nog att ta det lugnt, äta god mat och bara umgås.

Bilder: www.weheartit.com

1 comment:

Malin said...

Visst vore det härligt om det kunde komma lite mera snö och kyla, och det fick gärna ligga kvar fram till i början av mars nästa år, ungefär som förra vintern. Jag menar, ska det ändå vara mörk vinter, så kan vi lika gärna ha snö och kyla så det blir ljust, "rent" och vackert. Dessutom roligt för alla barnen.

Kan tänka mig att mamma uppskattade att få blir lite bortskämd, hoppas att det inte är något allvarligt med pappa!

Ser fram emot ditt mail, stora kramar Malin

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho