Tuesday, December 21, 2010

Tandvärk, hörseltest och lite annat...


Det har varit full fart senaste veckan och jag har varken haft tid eller lust att blogga eller läsa andra bloggar. Starten var nog mitt tandläkarbesök förra veckan. Inte var det lätt att få ut min tand, där typ bara roten och lite till satt kvar. Efter lite grävande lyckades dock min underbara tandläkare få ut tanden UTAN att klippa upp tandköttet. Tack för det! Hon är så söt och underbar min nya tandläkare. Jag har bara träffat henne två gånger men redan älskar jag henne. Älskar henne för att hon får mig att känna mig trygg och för att hon får mig att skratta. Jag har alltid hatat att gå till tandläkaren, fått ont i magen och mått illa, men med henne ska det nog gå bra i fortsättningen. När bedövningen sedan släppte på eftermiddagen gjorde det förbannat ont. En värk som sakta har avtagit men inte släppt förrän nu en vecka senare.

På onsdagen var vi tillbaka till BVC för att göra BOEL-testet på Hilmer ännu en gång. Förra gången var han ledsen och kinkig (det visade sig att han hade feber när vi kom hem) och var inte med på noterna. Denna gång klarade han testet med bravur, alltså hör han som han ska. På eftermiddagen var vi och tittade på Hilmers nya dagis. Vi hade sökt Olivers gamla dagis i första hand men där var det fullt så istället blev det detta. Detta dagis är nybyggt och invigdes i mars i år. Det var jätte fint och fräscht, en helt gudomlig gård och med skogen alldeles utanför grinden. Personalen verkar jätte bra så det känns som om det kommer att bli bra. Vi får se om Hilmer ska börja i mars eller augusti, det beror lite på hur det ser ut på jobbfronten för mig.

I torsdags och fredags satt jag hela dagen och skrev julkort. 1314 stycken som skulle skrivas, stämplas och klistras på adresslappar. Det var inte våra privata julkort, så många släktingar och vänner har vi inte. Jag hjälpte Andreas och Fredrik (hans bror) att skriva julkort som skulle skickas ut till deras kunder. Det är ett slitgöra men det är klart man ställer upp. Allt för la famiglia!

Jag känner lite panik inför julafton eftersom jag ligger lite efter i planeringen. Har en hel del julklappar kvar att handla, imorgon bitti ska vi handla mat och så ska det bakas lite julgodis. Men granen är i alla fall inhandlad, Oliver och Andreas fixade det i söndags. Men jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig. Det blir som det blir. Nu ska jag stryka skjortor till Andreas och Oliver. Vi ska strax iväg till kyrkan för Olivers julavslutning. Det ska bli jätte mysigt och sen väntar jullov.

Bilder

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho