Friday, January 20, 2012

Fredagsmys


Schutz
Wall Photos
500px / Photo "Poppy Dream" by Busa Péter

Ja, idag var det efterlängtade fredagsmyset äntligen här. Det har varit två intensiva första veckor på vårterminen. Men jag måste erkänna att det var otroligt roligt att träffa mina elever igen, jag hade faktiskt saknat dem. Man kastas in i hetluften igen och är inne i rutinerna på en gång. Under vårterminen ska jag dessutom läsa en kurs i Statskunskap på distans på halvfart. Det ska bli jätte kul. Jag har insett att jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv och unna mig lite vila och egentid. Dessutom måste jag bli bättre på att säga ifrån och inte ta på mig allt för mycket. Men det är svårt när man har ett jobb som man älskar. Den här veckan har varit otroligt tung, inte bara för att det varit mycket på jobbet men också för att Hilmer varit förkyld och med det kommer hans förkylningsastma vilket gör att han sover dåligt. Denna gång har vi varit tvungna att ge honom medicin på natten också vilket vi annars inte brukar behöva. Jag har varit så otroligt trött och sliten så att till och med min chef har oroat sig. Söta svärmor och svärfar har bjudit ut oss till Julita i helgen så att jag ska få chansen att vila lite och bli ompysslad. Man blir så rörd av deras otroliga omtanke, bättre svärföräldrar kan man inte ha! Men ikväll är det fredagsmys med la famiglia som gäller. På menyn står biff, potatisgratäng och rödvinssås och naturligtvis ett glas rött till. Sen väntar nog en tecknad film tillsammans med Oliver.

Önskar er alla en mysig fredagskväll och en underbar helg!

3 comments:

Malin said...

Fy, är inte Hilmer frisk än?? Förstår att ni alla blir lidande då,här blir vi inte heller friska men som tur är så har Benjamin blivit de. Lättare för oss att vara sjuka.
Glöm inte bort att njuta av livet oxå, gå inte på i för hög fart, då finns bara risken sen att du träffar på väggen..
Kram

Linda said...

känner igen den där intensiva starten!
Vad skönt att ni fått en helg att vila!
Snygg vallmobild? är den från Italien? Där finns verkligen härliga vallmfält :-)
kram o ha en fin vecka!

Fröken L said...

Malin: Nu, äntligen börjar han bli pigg igen men han sover fortfarande oroligt på nätterna. Han kanske är inne i en utvecklingsfas, vem vet? Nej, den där väggen vill jag inte möta. Tränar på att bli bättre på att ta hand om mig själv. Hoppas ni blir pigga snart!

Linda: Ja, du om någon vet hur det är i skolans värld. Kommer man någonsin att känna sig i fas? Jag älskar vallmo, en jätte vacker blomma. Vet ej om bilden är från Italien men förmodligen.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho