Friday, March 16, 2012

Friday at last


Oj, vad dagarna går snabbt. De bara svischar förbi. Var tar tiden vägen? De senaste två veckorna har gått i ett rasande tempo. Omdömesskrivning (200 för att vara exakt), massor av rättning, utvecklingssamtal och mina studier (fick godkänt också på inlämningsuppgift 2 som var ett lagstiftningsärende). Inte konstigt att tiden har gått så fort. Trots att det har varit mycket och fortfarande finns en hel del post-it-lappar att bocka av (min räddning) så är jag mindre stressad än jag var för några veckor sedan. Jag har tagit tag i motionerandet genom att ha power-walkat varje dag sedan förra helgen. Det är otroligt skönt och ett bra sätt att tömma skallen. Dessutom är det dumt att inte passa på när vi bor så fint som vi gör och har naturen in på knuten. Bra också att mina "nya" löparskor kommer till användning. I måndags kväll när jag var ute och gick var det alldeles ljummet ute. Jag var så trött, arg och frustrerad och gick i ett rasande tempo, det var sååååå nära att jag började springa (första gången på typ 15 år) men jag tog aldrig det där sista lilla steget. Nu känns i alla fall inte löpningen så långt borta. Ett par veckor till med power-walking och sen så, då... När jag kom tillbaka hem hade stressnivån sjunkit rejält och mitt dåliga humör som bortblåst. Idag blir det en paus från motionerandet men imorgon är det dags igen. Nu har mjukisbyxorna åkt på och jag sitter med ett glas rödvin i handen, mannen står bredvid mig och lagar fredagsmiddagen. Ikväll är det bara fredagsmys som gäller. Bjuder på lite bilder från skogspromenaden förra lördagen, och ja, jag älskar träd (ekar är min favorit).
Önskar er alla en mysig fredag och en underbar kväll! 

Bilder: privata (Made by Dila)

3 comments:

Malin said...

Det där sista lät helt underbart, ett glas vin och mannen lagar middag, lyxigt att bli lite bortskämd :-)
Men det andra stämmer ju oxå, just powerwalk passar mig oxå, rensa skallen och ta ut stegen. Har ju hundarna med mig men dom har lärt sig att då får man INTE sniffa och lukta utan då är det trav som gäller ;-)
Kram

Ellinor said...

Att promenera/springa/träna är verkligen bästa medicinen mot ett stressat lynne - finns inget bättre än att få rensa huvudet ordentligt.
Hoppas du får en fin dag!
Kram

Fröken L said...

Malin: Mm, ibland behöver man bli lite bortskämd.Powerwalk är det bästa :-) Får se om jag kommer till det stadiet då jag kan börja springa istället.

Ellinor: Ja, motion är verkligen den bästa medicinen mot stress.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho