Friday, October 12, 2007

70%

I lördags var jag nere på stan och shoppade järnet. Denna gång med samvetet i behåll. Brosans tjej Marika jobbar i en klädaffär och förra veckan så började det brinna i deras personalrum Någon hade slagit på spisen, och på en av plattorna stod en kaffebryggare. Inte bra! Elden höll sig till personalrummet och kunde släckas ganska fort men eftersom sprinklers satte igång i hela affären så blev käderna "vattenskadade". På grund av detta var de tvungna att sälja ut alla kläder till 70% trots att det egentligen inte var något fel på dem. Naturligtvis tog jag chansen. Linda B och jag var nere innan portarna öppnade och tur var det. Det var fullt med folk och alla var som galna, trängdes och slet. Jag fick tag i två par jeans, åtta toppar och linnen, en stickad tröja, ett par strumpor, en halsduk och ett par vantar. För allt detta betalade jag bara ca 1100 kronor. För första och troligtvis enda gången i livet kunde jag bara plocka på mig utan att tänka på prislappen. Vilken underbar känsla!!!!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho