Monday, December 10, 2007

Tur och retur Degerfors

I helgen var jag i Degerfors och hälsade på min moster Inger. Med på trippen var mamma, farmor och min moster Gunnel. Anledningen till att vi åkte var att moster Inger hade julkonsert på lördagskvällen med sin gospelkör, gästartist var den forna idolen Daniel Lindström. Konserten hölls i Karlskoga kyrka och var jätte bra. Tur nog så var vi där redan en timme innan konserten började vilket gjorde att vi fick bra sittplatser. Kyrkan var fylld till bristningsgränsen, de stackare som kom sist fick sitta bakom några pelare och såg därmed inte ett skit. Det var en sagolik julkonsert i gospelstecken, Daniel var bra men ännu bättre var körens solist Jessica Andersson. En ung talang som kan gå hur långt som helst. På kvällen blev det kaffe och smörgås innan vi kröp till kojs på madrasser och resesängar i min mosters 1:a. På söndagen var vi på en gammeldags julmarknad på "berget" i Degerfors. Jag hittade en stickad mössa som en söt liten tant stickat själv. Äntligen har jag hittat en mössa som jag ser okej ut i, annars brukar jag mest likna en mupp. Jag köpte också en tamburin och två marackas åt Oliver, han älskar instrument och blev jätte glad för presenten. På vägen hem fick vi vänta 1,5 timme i Örebro på nästa buss så då passade vi på att gå en sväng på stan. Vi hann tråkigt nog bara med en affär innan allt stängde. Som plåster på såren var det en stor julkonsert på Stortorget med kör och Charlotte Pirelli. Det blev en kort men intensiv tur till Degerfors, mycket prat och skratt...

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho