Saturday, January 12, 2008

Fredag

Igår hade vi myspys med familjen. Andreas, jag och Oliver gjorde taccos tillsammans. Det är så kul att Oliver vill vara med och hjälpa till. Och med det mesta faktiskt; disk, städ, matlagning, tvätt... Förra helgen blev han jätte ledsen när han inte fick hjälpa sin farmor att klippa Andreas. "Men mamma, jag KAN klippa". Hur har du lärt dig det då?, frågade jag. "Genom att tänka!!!, svarade min smarta son. Vad härligt det är att se en oförstådd tro på sig själv. Fast ibland kan det vara frustrerande att inte få göra något själv, men bara ibland. Det är bäst att passa på så länge ens barn vill hjälpa till. Taccos blev det ja. Och Let´s Dance. Jag kan inte låta bli att tycka om det programmet. Det är kul att se diverse kändisar lära sig dansa. Visst kan det vara roligt att se deras tabbar, men jag måste ändå beundra dem för att de vågar ställa upp. Det är inte alldeles enkelt att lära sig dansa tiodans på så kort tid. Imponerande! Som sagt, så blev det en lugn och skön fredag och en perfekt inledning på helgen.

1 comment:

Fröken Isakson said...

Håller med, Let's dance e riktigt kul =).

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho