Tuesday, January 29, 2008

Olle 13 år!

Idag fyller min minsta lillebror hela 13 år. Han har gått och blivit tonåring till sin storasysters förvåning. Hur gick det till? Tycker inte det var länge sedan jag bytte blöjor på honom. Olle och jag har alltid haft ett speciellt band till varandra. Det skiljer 19 år mellan oss. När han var liten pluggade mamma en kurs på distans i Lund som gjorde att hon varannan vecka var tvungen att åka dit måndag till onsdag, samma vecka jobbade pappa eftermiddag och detta innebar att Olle fick sova hos mig. Jag lämnade och hämtade hos dagmamma, lagade mat och gav massor av kärlek. När jag blev gravid med Oliver var Olle jätte sotis men som tur var gick det över så fort Oliver föddes. Jag har lite svårt att ta in att min lillebror börjar bli stor. Men än så länge gillar han fortafarnde att kramas med sin storasyster.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho