Thursday, January 03, 2008

Summering 2007

Med ett nytt år framför sig är det kanske dags att titta i backspegeln och summera det år som gått. Som alltid tycker jag att tiden går alldeles för fort. 2007 var ett bra år. Mycket har kretsat kring arbete och studier. Ibland har det blivit för mycket. Jag känner att jag detta år har utvecklats enormt i min yrkesroll, mycket tack vare att jag kunnat arbeta som lärare vid sidan av studierna. Jag hann också med två resor under året. I juni till Mallorca med familjen och svärföräldrarna och i november till Milano med Andreas, Linus och Marika. Båda lika lyckade, trots att det inte blev någon fotboll i Milano (inställd på grund av att en supporter sköts till döds). Årets värsta var att pappa blev allvarligt sjuk, något som påverkade hela familjen. Nu så ser det ljust ut men han är fortfarande under behandling och långt ifrån friskförklarad. Årets bästa var att se min underbara son utvecklas till den stora kille han är idag, fyller faktiskt sex år i januari. Andreas och jag har hittat ett nytt gemensamt intresse i matlagning. Många nya kockböcker har landat i vårt hem och vi har så sakteligen börjat utforska den kulinariska djungeln. Något som har kommit lite i skymundan detta år har varit mina kära vänner. Det är tråkigt men ibland hinner man inte med allt. Summan av kardemumman blir ändå ett bra år.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho