Tuesday, January 08, 2008

Terminstart

I går var det terminstart för mina elever och vips så var man tillbaka i vardagen. Vi lärare var nog lika trötta som våra elever efter julledigheten, som för de flesta inneburit alldeles för mycket mat och sena nätter. Själv så börjar jag vårterminen först den 24:e januari (högskolan). Det känns både konstigt och skrämmande att jag är inne på min allra sista termin. Efter 4,5 år på högskolan är det alltså bara slutspurten kvar. Så i juni kommer det att bli stor fest för att fira min gymnasielärarexamen. Det enda som oroar mig är jobbsituationen. Tänk om jag inte får något jobb till hösten? Vad gör jag då? Men den dagen den sorgen. Nu måste det vara fokus på denna termins jobb och studier. Precis som förra terminen kommer jag att vid sidan av mina studier jobba tre halvdagar i veckan på skolan (12 timmar/vecka). Det kommer att bli full fart från ruta ett!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho