Monday, February 11, 2008

Huvudstaden

Bild: www.arrowtours.ie

Idag började jag min allra, allra sista praktikperiod. Tre veckor ska jag vara ute. Det ska bli kul fast samtidigt känns det lite lustigt att ha en handledare nu när jag jobbat så pass mycket (jobbar ju tre dagar i veckan som lärare). Jag får dock inte glömma att jag faktiskt har en termin kvar innan jag anses vara färdigutbildad. Men till sommaren så, at last, efter 4,5 år i skolbänken. Imorgon ska jag följa med min handledare och en av hennes klasser på studieresa till Stockholm. På förmiddagen blir det ett besök på Historiska museét och en guidad visning. Mitt på dagen är det lunch och fri aktivitet i ca 2 timmar. På eftermiddagen ska vi till TV3 och få var med som studiopublik på inspelningen av ett avsnitt av Sing-a-long med Renee Nyberg. Det kommer nog att bli en rolig dag och ett välkommet avbrott från vardagen.

4 comments:

mariia said...

Hoppas du får en fin dag i en vacker stad!

//Mariia

Lex said...

Vad kul det låter! Hoppas att ni hade det bra! Kram

Fröken L said...

Maria: Alltid lika härligt att komma till Stockholm. Synd bara att det var så bitande kallt.
Lex: Det var jätte roligt, speciellt tv-inspelningen.
Kram Dila

Trollisbo said...

Kunde ju sagt till hade ni fått en tur på Rix FM som ligger i samma hus som tv3 =)

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho