Saturday, March 15, 2008

Lördag

Bild: www.fruktogront.se

Efter en skön sovmorgon kom farmor och farfar och hämtade Oliver för en tur till badhuset. Andreas jobbade och jag tog en promenad med mamma och tittade på min bror Linus när han spelade fotbollsmatch. Det var faktiskt riktigt skönt ute och solen tittade fram emellanåt. Tyvärr gick det inget bra för brosan, de förlorade med 3-1. Men som han själv sa; första träningsmatchen för säsongen, det finns mycket tid kvar för att slipa på detaljerna. Jag följde med mamma hem, Oliver och Andreas slöt upp lite senare. Mamma och pappa ville att vi alla skulle stanna på mat och svingade fram taccos på bordet. Nu sitter jag här vid datorn igen och skriver det sista på min hemtenta, tänkte lämna in den imorgon. Har Eros Ramazzotti på i bakgrunden för att få mer flyt. Andreas och Oliver planterar i köket, de ska så basilika, oregano, rosmarin etc. Ikväll blir det finalen i Melodifestivalen. Undrar vem som vinner?

1 comment:

Mia said...

Eros har hittat hem till dig också ser jag! Härligt! Glad påsk, själv är jag halv ledig, jobbar imorgon.

Hoppas på film och påskägg, det är allt som funkar med snöstormen som härjar utanför...

Ha en skön helg och nu ska jag in o testa mig själv och se vilken typ av boknörd jag är!

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho