Tuesday, March 11, 2008

Skriver så det glöder...

Bild: www.cultdesign.se
Köpte dessa fina ljusstakar i Degerfors (de två i bakgrunden). Kommer att passa bra till mina vårgardiner i vardagsrummet.

Det blev en rolig och avkopplande helg i Degerfors. Alltid lika kul att träffa moster och kusin med familj, framför allt min lilla kusindotter som nu hunnit bli 15 månader gammal. En riktig liten bustjej. På lördagen var vi och såg Kim Anderzon i hennes enmanspjäs Viva Vagina där hon gestaltar sju olika kvinnor som är på ett vaginaseminarium där de ska lära sig att bejaka sin vagina. Det var otroligt roligt, emellanåt ganska grovt men med glimten i ögat. Efteråt berättade hon att orginalmanus är 50 minuter långt, resten är improvisation där hon bjuder in publiken att delta i pjäsen. Allt som allt höll det på 1,5 timme. Under tiden fick man en smaskig baugette och ett glas vin till. Vi hann också med långa promenader och shopping i de få butiker som finns i Degerfors. Jag passade på att köpa lite fina Cultdesign-prylar. På hemvägen bytte vi buss i Örebro och istället för att vänta på stationen en timme tills nästa buss kom, gick vi upp på stan och hittade ett mysigt fick bredvid Slottet och "Strömpis". Där avnjöt vi varsin god kopp te innan resan kunde fortsätta. Efter en underbar helg i Degerfors är det nu vardag igen. Jag har två arbeten som ska in på måndag så nu skriver jag så tagenterna glöder. Håll tummarna för att jag hinner få allt färdigt. Om en halvtimme ska jag till dagis och fika och påskpyssla med min son, alla föräldrar är inbjudna. Sen tänkte vi gå till Linda och Felix och fika. Hennes vän Linda är där och hälsar på ett par dagar. Förmodligen kommer andra Linda också vara där. Många Linda blir det....

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho