Tuesday, April 22, 2008

Länge sedan

Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen. Det har varit full fart med studier, arbete och familj, på kvällarna har jag inte orkat att skriva. Tempot är högt för tillfället, de sista sju veckorna i skolan har ett späckat schema, men nedräkningen har börjat. Vi är några i klassen som redan bokat in examensfirande den 7:e juni. Så det är bara att bita ihop och köra på. De senaste dagarna har solen strålat och himlen har varit klarblå. Igår tog jag och svägerskan en promenad i skogen och det var helt underbart, Mille och lilla Felix var också med. Tyvärr kom en kopparorm i vår väg och jag skrek i högan sky. Den blev nog lika rädd som lilla jag. Ormar och spindlar är min stora fobi. I kväll har Andreas och jag varit på föräldramöte inför hösten när Oliver börjar i förskoleklass. Skolan som han ska gå på är stor, från förskolan till 9:an. Hans nya fröknar verkar trevliga och engagerade så det blir nog bra. Tänk att lilla killen redan blivit så stor...

4 comments:

Mia said...

Ja det var allt ett tag sen man såg dig. Roligt att du är tillbaka. Blev helt paff att fröken Isaksson är din svägerska! Haha! Världen är bra liten...

Ha de fint/Mia

Fröken L said...

Mia: Ja hon är min svägerska men också min vän. Vi brukar umgås ofta. Världen är allt bra liten. Hoppas det går framåt med dina uppsatser.
Kram Dila

Mia said...

Svar: visst är den fin!
Hur går det med pluggandet?

Ha de fint!
Kram Mia

Mia said...

Svar: nej jakttroféerna får nog inte en plats hemma hos mig men arrangemanget var ändå coolt!

Hoppas helgen varit bra!
Kram

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho