Sunday, May 25, 2008

Mors dag

Vilken snygging! Inte lika bra på fotboll som han vill tro själv... =)

Åhej, vad det går...

Det stackars lammet som blivit utsatt för skadegörelse (numera räcker det inte med saker och byggnader, också levande varelser får sin beskärda del).

Oliver och kusin Felix får båda plats i farfars knä
Bilder: privata (Made by Dila)

Mors dag spenderades ute hos svärföräldrarna i Julita. När vi kom dit var Linda, Fredrik, Felix och Mille där. Vi avnjöt en mumsig silllunch ute i solskenet. Efter maten tog jag, Linda, svärmor och Mille en promenad ner till skolan och tittade på fåren och det stackars lilla lammet som blivit utsatt för skadegörelse! Sedan var det dags för svägerskan med familj att åka hem. På eftermiddagen spelade vi fotboll ute i trädgården. Vem som vann låter vi vara osagt. Min käre sambo vill gärna få det till att han är en opptäckt världsstjärna, men mig kunde han i alla fall inte dribbla förbi. Det blev fika med underbart god rabarber- och jordgubbspaj innan det var dags för mig och Andreas att bege oss hemåt. Oliver blev kvar hos farmor och farfar eftersom dagis är stängt imorgon (planeringsdag). Tur att farfar och farmor ville leka lite. TACK!!! Nu ikväll blev det grill med Linus och Marika innan det var dags att sätta näsan i skolböckerna. Nej, nu behöver jag min skönhetssömn om jag ska orka med morgondagen. Godnatt!!!

3 comments:

Mia said...

Nejmen stackars lamm!

Nej det hjälpte inte att vi höll tummarna men jag tycker det var helt rätt. Usch vilken plastbarbie! Roligt att bidragen som visar upp den egna kulturen kom högt, det sker nog en vändning nu och ingen tycker det är roligare än jag.

Kram Mia

Mia said...

Svar: Håller faktiskt med dig. Det är något i glädjen i hans ögon - som man fångat ett inimt ögonblick!

Fröken L said...

Mia: Visst är det synd om det stackars lammet. Vart är världen på väg? =) Ja, det är något speciellt med den bilden.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho