Sunday, May 25, 2008

Uppdatering

Jag hinner inte med att skriva nu. Så här i slutet av terminen är det galet mycket. Nu är det endast två veckor kvar innan jag har min Lärarexamen. Två veckors helvete; tre hemtentor, tre redovisningar och två muntliga tentor. Var som sagts tidigare på anställningsintervju i onsdags. Det gick bra, helt okej. Även om man efteråt alltid kommer på saker som man skulle sagt eller gjort. Det var en lite annorlunda intervju på fyra timmar. Första delen var en gruppintervju där man först skulle presentera sig själv med en sak som man valt att ta med, sedan var det gruppövning där man tillsammans sju stycken skulle lösa ett fiktivt fall. Sista delen av intervjun bestod av enskild intervju och information om skolan. På det hela taget är jag nöjd med min insats. Bara att hålla tummarna. Av sexton som blev kallade på intervju ska de välja ut mellan två och fyra personer. Inom två veckor vet jag hur det gick.

1 comment:

Anonymous said...

jag vet hur det känns med massa skolgrejer. snart är vi fria!)

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho