Friday, June 13, 2008

Fredagen den trettonde


Jag brukar vara skrockfull och har aldrig gillat fredagen den trettonde. Men när jag tänker efter kan jag inte minnas att det någonsin skulle ha hänt något spektakulärt denna dag. Idag har det varit en bra dag. I morse var jag till mitt nya jobb och skrev på anställningspapper. Jag blev visad runt och fick träffa flera blivande kollegor, bland annat den lärare som jag ska vara medmentor med. Det var kul och min positiva magkänsla höll i sig. Jag tror att det kommer att bli jätte bra. På eftermiddagen var Oliver och jag barnvakt till hans lilla kusin Felix. Svägerskan var i väg på fest med jobbet utklädd till prinsessa med tiara och allt! Felix var hur go´och glad som helst. Vi hade musikstund med tamburin och maracas vilket Felix tyckte var hur kul som helst. I kväll har vi bara tagit det lugnt med vin och fotboll på tv. Min bästa kompis Linda från Uppsala ringde och gratulerade mig till mitt nya jobb. Det är alltid lika kul att höra ifrån henne. I helgen ska vi umgås med min kusiin Kim och hennes familj som är på besök i stan från Degerfors. Det blir nog grillning och ett besök i djurparken. Naturligtvis ska vi heja fram Sverige mot Spanien imorgon kväll!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho