Thursday, June 12, 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Mia att visa mitt senaste, mitt bästa och mitt sämsta köp. Det var inte det lättaste eftersom jag hade flera alternativ till de tre kategorierna. Men t5ill slut var jag tvungen att bestämma mig.

Mitt senste köp inhandlades för ett par dagar sedan. Jag var i akut behov av en ny mascara eftersom min gamla, just det, började bli FÖR GAMMAL!!! Hittade ett fint läppglans också som slank med i bara farten. Det blev 2000 Calorie - Dramatic Look och Lipfinity Colour & Gloss, båda från Max Factor. Jag är hur nöjd som helst.


Valet av mitt sämsta köp föll på den servis som jag började samla på i tonåren. Servisen heter Anna och kommer ifrån Duka. Jag började samla men tröttnade efter vägen då min smak ändrades. Jag tycker fortfarande att den är fin men inte riktigt jag. Därför har det inte blivit av att jag samlat färdigt utan nu står det i skåpet en halv servis som knappt används.



Att välja mitt bästa köp var helt klart det svåraste. Men efter mycket funderande och moget övervägande måste jag ändå säga alla mina böcker, ingen nämnd och ingen glömd. Jag är en riktig bokmal och har varit det ända sedan jag lärde mig läsa. Jag slukar böcker i ett rasande tempo och kan inte somna om jag inte får läsa ett par sidor först. Jag är en allätare och läser allt som kan locka mina sinnen. Jag kan inte göra mig av med några böcker eftersom de alla blivit en del av mig. Böcker får mig att njuta, de intresserar och inspirerar mig, de lockar fram glädje och sorg... De berör helt enkelt. Alla mina böcker har blivit mina vänner och jag plockar gärna fram dem om och om igen för att njuta igen. Jag älskar att stryka handen på framsidan, öppna boken och låta mig omslutas av historien som berättas och till sist slå igen den och känna att den berört mig på något sätt.

Jag utmanar Fröken Isakson, Anna, Linda B och Aussiekicki och naturligtvis alla andra som vill hänga på. Lämna gärna en rad så att jag vet om ni nappar på utmaningen:

Bilder: De två översta är privata (Made by Dila) och den nedersta bilden är lånad från www.aktiverad.se


4 comments:

Anonymous said...

Jag ska anta den, men jag håller fortfarande på med listan av tidningar ;). Så det kommer både och. Kram

Fröken L said...

Fröken Isakson: Det låter superbra! Jag är jätte nyfiken... =)

Kram Dila

Mia said...

Jätterolig! Håller med om böckerna - det finns inga dåliga bokköp.

Kram Mia

Fröken L said...

Mia: Skönt att höra att det inte bara är jag som har en personlig relation till mina böcker! =)

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho