Wednesday, June 11, 2008

Hur läser du din tidning?


För mig ärdet ett absolut måste att få läsa tidningen på morgonen. Det är en del av min morgonritual och jag blir sur och tvär om jag inte hinner läsa den eller om den av någon anledning inte dyker upp i brevlådan. Vår lokala morgontidning består av två delar och jag börjar alltid med del två. Vet inte varför det blivit så men del två måste läsas först. Där har vi kulturnyheter, familjesidorna, annonser, hosroskop, serier och tv-tablån. Sen är det dags för del ett med lokala-, inrikes- och utrikesnyheter och så sporten förstås (som lusläses, speciellt resultatsdelen). På söndagarna brukar jag passa på att läsa Dagens Nyheter hos mina föräldrar, dessutom läser jag Aftonbladet, Expressen och Gazzetta dello Sport på nätet. Tidningar som jag prenumererar på är Drömhem & Trädgård, När och Fjärran, Damernas Värld och DV Mode.

Hur läser du din tidning? Vilka tidningar har du som favoriter?





5 comments:

Mia said...

Åh jag är värsta tidningsnarkomanen jag med. Prenumererar på både ELLE och ELLE Interiör.
Läser gärna kulturtidningar à la Vanity Fair alltså konst, författare, djupare samhällsartiklar och populärkultur i allmänhet. Fast bra skrivet, håller mig ifrån kvällstidningar annat än när jag har en 15 min rast på jobbet. De skriver så enkelriktat med det enda syftet att sälja lösnummer med hjälp av skrämselpropaganda.

När det gäller nyheter, tittar jag hellre på de än läser. Men DN läser jag nätet dagligen och nu när jag äntligen ska få en egen postlåda kan jag tänka mig att få den hem till mig istället. Håller dock med på hur man ska läsa den. Kultur etc först så man hinner vakna innan man måste läsa om bomber, korrumption och mord.

Kram Mia

Fröken L said...

Mia: Du verkar gilla tidningar lika mycket som jag. ja, visst måste man börja med det bästa först och ta alla "tråkigheter" på slutet. Håller med om kvällstidningarna och allt skit de skriver. Trots det kan jag inte låta bli att glimta lite på nätet. Men man får ta det de skriver med en nypa salt. Hoppas att du har det bra och inte jobbar ihjäl dig!

Kram Dila

Mia said...

Du har en utmaning hos mig! Hoppas du antar den.

Kram Mia

Anonymous said...

Tjoho Linda!
Linda Riset provar på att skriva ett inlägg...
Jag prenumererar på Runners World, som jag har otroligt nytta av nu
;-) och Computer Sweden (via facket). Brukar också läsa Ny Teknik som Henke får i brevlådan. Har funderat på att börja prenumerera på tidningen Foto eftersom jag alltid köper den varje månad. I övrigt läser jag na(nerikes allehanda) och unt(uppsala nya tidning) på nätet, samt aftonbladet för skvallrets skull.
Kram Linda

Fröken L said...

Linda: Vad kul att du skriver lite här på min blogg. Fototidningen låter skoj men datatidningen skulle var som grekiska för mig. Visst är Aftonbladet bra för skvallret. Vill man ha seriöst får man dock vända sig någon annanstans. Ti amo!!!

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho