Monday, July 07, 2008

Måndag och regn

Idag är det måndag. Det regnar ute. Oliver och jag har tillsammans bestämt att vi idag ska ha en innedag och bara ta det lugnt och mysa. Inga måsten. Andreas har börjat jobba igen, slut på hans semester. Själv är detta min sista semestervecka innan jag börjar sommarjobba. Var dum och lovade bort mig till fyra veckor på demensboendet, det var innan jag visste att jag hade jobb till hösten. Men löften är till för att hållas så fyra veckor blir det. Tänkte brodera lite idag, har ett och annat halvfärdigt projekt som ligger. Broderandet är ett intresse jag ärvt av min älskade mormor. Igår blev jag klar med ett broderijobb som jag har hållit på med ett tag, broderi på en folkdräkt som en kvinna beställt av mig. Nu är det äntligen färdigt!!!


Det regnar på min gata i stan.

Framsidan av förklädet på folkdräketen.

Broderat med stjälkstygn och plattsöm.

2 comments:

Anonymous said...

Lämnar av en kommentar som jag lovat! Fina broderier, ser ut att krävas lite tålamod.
Sara
http://www.saji.se/blog

aussiekicki said...

Vilka fina broderier! Jag broderade massor ett tag när jag var i tjugoårsåldern.
Vad fina bilderna var från semestern. Nu längtar jag halvt ihjäl mig till att åka till Sverige!
Jag har utmaning åt dig i min blogg!
Kram från Kicki

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho