Saturday, August 09, 2008

Lördag

Idag har vi haft en skön och avslappnad dag. Sov ganska länge och fixade lite hemma fram tills Andreas slutade jobbet kl 15. Sen tog vi en promenad till mina föräldrar där vi fikade, Oliver passade på att busa med sina morbröder. Min stackars mamma hade snubblad på deras golvfläkt och troligtvis brutit ena stortån. Den var i alla fall rejält svullen och blå. Min kära mor hade därmed insett betydelsen av stortåna där hon vinglade fram och försökte hålla balansen utan att stödja på den stackars tån. När vi kom hem lagade Andreas mat; kantarellrisotto med ruccola och parmesan över, stekt kyckling och tomat. Riktig festmåltid! Kvällen tillbringades i soffan och jag koncentrerade mig på ett av mina korsstygnsbroderier, en övning som jag finner avslappnande och tillfredsställande. Appropå korstygn så visade Perlan på sin blogg jätte fina tapeter med korstygnsmotiv. Riktigt fina!!! Imorgon ska jag försöka hitta en frisör som har drop-in. Behöver fixa håret inför måndag när jag börjar mitt nya jobb. Måste säga att jag är lite (eller MYCKET) nervös...

5 comments:

Lex said...

Lycka till på nya jobbet på måndag då! Går säkert jättebra!kram

Anonymous said...

Hoppas du får en klipptid :). Lycka till imorgon. Kram

Anonymous said...

Det är helt normalt att vara nervös. Var dig själv så kommer allt gå jätte bra! Jag ringer i veckan så jag får höra hur din första tid som lärare varit!
Puss L Riset

Mia said...

Hur gick det med håret? Stor förändring?

Inte ska du bli avis på mina äventyr, du är ju med i tanken via bloggen! :)

Angående rummet är det riktigt härligt, men jag personligen hade nog fått lägga till iaf lite färg.

Kram Mia

Mia said...

Hur är allt med dig? Vad händer? Är hösten kommen? Har IKEA-katalogen landat i postlådan? Tar vi några medaljer i OS?

Nyfiken! Hoppas iaf allt är bra med dig.
Kram Mia

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho