Monday, August 18, 2008

Nya jobbet

Efter en lång tystnad är jag nu tillbaka igen. Jag har inte varit bortrest utan helt enkelt varit slutkörd. Trött, tröttare och tröttast. Började nya jobbet förra måndagen och det var nervöst. Var och klippte mig på söndagen så att jag skulle vara fin i håret och passade samtidigt på att köpa lite hårfärg. Tänkte att efter ha varit blond nu hela våren och sommaren att det var dags för lite brunt igen. Tyvärr blev resultatet INTE bra, troligtvis berodde det på att jag var väldigt blond innnan. Färgen ville inte riktigt ta ordentligt, jag blev askgrå med lite ljusa inslag här och där. Så min första dag på jobbet blev med uppsatt hår, allt för att dölja katastrofen. Tyvärr har jag inte orkat slänga i någon ny hårfärg utan jag har kört med uppsatt hår, trots min nya fina klippning. Får se om jag färgar någon kväll i veckan eller om jag väntar till helgen. Väntar jag tillräckligt länge kanske det blir inne med askgrått!?! Vem vet??? Tillbaka till nya jobbet. Det var en omtumlande första vecka med massor av nya intryck. Tur för mig så har hon som jag ska vikariera för arbetat förra veckan och kommer att arbeta denna också innan hon ska sätta sig i skolbänken vilket har inneburit en lyxig introduktion och en massa värdefull hjälp till mig. Det är lite annorlunda på högstadiet om man jämför med gymnasiet. Har hittils fått ett gott intryck av både skola och personal. Idag var det upprop för eleverna. Det var spännande att få träffa klassen. Jag blev förvånad att de var så små (de går i 8:an), är ju van med gymnasieelever. De var söta men ganska stökiga, blir nog något att bita i... Nej, nu ska jag ta en dusch och krypa till kojs trots att klockan bara är halv nio. GÄSP...

2 comments:

Anonymous said...

Oj, högstadieelever måste ju nästan vara värst! :D Mellanstadiet är de fortfarande söta och oskuldsfulla. I gymnasiet har många av dem börjat bli småvuxna och har en aning om vad dom vill. Men i högstadiet är alla bara rädda för världen och tror sig vara bäst på allt. Fifan! :P

Fröken L said...

Tony: Ja, högstadieelever är nog både jobbigast och svårast. Men det är en utmaning jag gärna tar. Det handlar mycket om att hitta eleven som individ, att få en bra personlig kontakt för att överhuvudtaget kunna förmedla något.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho