Thursday, September 25, 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av härliga Mariia. Naturligtvis antar jag utmaningen. Lika nyfiken som jag är på människor runt omkring mig lika mycket inser jag att det är viktigt att dela med sig av sig själv. Off we go...

Vilken mat äter du ofta:
Kyckling är något som ofta lagas hemma hos oss. Pasta i alla dess former är en storfavorit (kanske ett resultat av min tid i Italien?). Det som lagas fekvent just för tillfället är pasta med räkor, chili och ruccola. Tidigare var det speghetti frutti di mare.

När du är på kalas, är du den som sitter eller den som hjälper till att duka av?
Svårt att säga. Det beror nog på var och hos vem jag är. Men för det mesta brukar jag försöka hjälpa till på något sätt. Tidigare, med andra ord i mina yngre dagar, var jag nog ganska lat. Inte för att jag var elak utan mest för att jag inte var tillräckligt intelligent.

Var sitter du helst när du bloggar?
Jag sitter alltid vid mitt skrivbord men önskar att jag hade en laptop så att jag kunde sitta skönt i soffan och blogga. Ska dock inte klaga eftersom jag sitter ganska bra där jag sitter nu. Men vem vill inte ha det bättre?

Köper du ofta triss?
Gjorde det ofta förr och drömde om att håva in miljoner. Men min kära sambo upplyste mig om att det var större chans att träffas av blixten än att vinna på triss. Jag insåg att han nog hade rätt. Det händer dock att jag någon gång ibland faller för mina drömmar och köper en triss i smyg. Största vinsten hittils är inte mer än 75 kronor. Men vem vet???

Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

Det är svårt att svara på. Jag älskar att resa, träffa nya männsikor och se nya kulturer. Alla platser jag besökt har gett mig något, älskar dem alla på sitt speciella sätt. Men Italien har defenitivt den största platsen i mitt hjärta.

Vilken kanal tittar du mest på?
Ingen speciell, tror jag. Jag tittar på den kanal som för tillfället ger det bästa programmet. Mitt tv-tittande går i perioder, ibland är det skönt att slippa tv:n. Blir ofta irriterad på serier som man måste följa från vecka till vecka. De skapar snabbt ett beroende. Jag gillar nog bättre att titta på filmer.

Jag gör som Mariia och lämnar över utmaningen till LindaB, Anna och Linda R

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho