Friday, October 31, 2008

På min gata i stan

Bild: www.aftonbladet.se

Ute är det grått och trist. Snöblandat regn faller ner. Det är mörkt trots att klockan inte är mer än halv tolv på dagen. För att göra det lite mysigt har jag tänt massor av ljus. Jag har lov torsdag och fredag, eller ja det är en sanning med modifikation. Eleverna har lov medan jag har ledigt med massor av hemarbete. Idag ska jag skriva över hundra omdömen inför utvecklingssamtalen som drar igång nästa vecka. Jag har en förhoppning att det ska börja snöa ordentligt ute. När jag var liten var det ofta snö på min födelsedag den 2:a november. På senare år har det istället varit barmark. Men jag hoppas fortfarande att det ska vara snö när jag slår upp mina ögon på söndag morgon. Oliver är i Julita hos sin farmor och farfar, han kommer hem antingen ikväll eller imorgon. På programmet idag står förutom att skriva omdömen också handling när Andreas slutar jobbet. Handling av mat och inför kalaset på söndag. Tänkte också köpa en pumpa och göra en lykta som kan lysa upp i mörkret. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en vaniljmunk innan jag sätter igång.

Vad har ni för planer idag?

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho