Saturday, December 06, 2008

Julfest

Bild: www.bodyforum.se

Igår kväll hade vi julfest med jobbet. Man hade abbonerat en libanesisk restaurang kvällen till ära. Vi började några stycken med en drink på Bar Grappa innan vi gick till julfesten. Allt som allt blev vi nog ca 60 stycken (personal både från låg-, mellan och högtstadium) och då var långt ifrån alla där. Maten var supergod. Det inleddes med en massa smårätter (dolmar, piroger, falafel, dippar, bröd, sallad etc) följt av potatishalvor, kyckling, lamm och tsatsiki. Det kändes som om vi åt i flera timmar. Maten bjöd skolan på och dryck fick man köpa själv. Vi delades in i olika lag där vi skulle genomföra olika uppgifter. Riktigt skoj! Sedan blev vi underhållna av en magdansös och en trumslagare, det var häftigt. När julfesten rundades av var vi några stycken som fortsatte på Bar Grappa innan jag trippade hem i regenet framåt tvåtiden inatt. Måste säga att jag är lite sliten idag, ovan som jag är av att ränna ute sådär.

2 comments:

Mia said...

Vilken härlig kväll! Blev det någon magdans för din del med? :)

Kram Mia

Fröken L said...

Mia: Dans blev det men ingen magdans. Behövs nog lite mer vin för att jag ska ge mig i kast med dessa konster.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho