Sunday, December 07, 2008

2:a advent

Bild: www.aftonbladet.se

Ja, så var det söndag igen. Helgerna bara rusar iväg och vips är det en ny vecka. Jag valde att inte ta med någon rättning hem så därför har helgen varit lugn och skön. Andreas och Oliver ska till isstadion och åka skridskor medan jag stannar hemma och städar lite. På programmet idag står också en promenad och kanske en tur ner på stan. Jag är på jakt efter en underbar julros, som jag såg när jag hastade förbi på stan i fredags.

Vad ska ni göra på 2:a advent?

Vit julros
Bild: www.svd.se

Röd julros
Bild: www.gp.se

2 comments:

Mia said...

Svar: man får inte glömma att lycka är det bästa skönhetsknepet. Men visst har man dåliga dagar ibland. Förhoppningsvis kan vi bloggare peppa varandra, vet att jag kan behöva det ibland iaf.

Jag ska baka lussebullar! För första gången...

Kram Mia

Fröken L said...

Mia: Visst handlar det om lycka. Tyvärr tror många idag att man kan köpa lycka trots att lycka i verkligheten måste komma inifrån. naturligtvis behöver vi bloggare peppa varandra, vad skulle vi annars ta oss till??? Lycka till med lussebullarna, hoppas de blev bra.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho