Monday, December 08, 2008

Sagt av elever

Bild: www.expressen.se

Idag på hemkunskapen när vi var mitt uppe i lussebullsbaket ropar en av mina elever på mig. Eftersom han kallar mig för Linda Rosing, hajar jag till. Samtidigt som mina ögonbryn lyfts av undran säger en av tjejerna: det där var inte snällt. Att jämföras med Linda Rosing är ingen komplimang. Då säger en av killarna: Säg inte så där. Vår Linda är både snyggare och smartare än Linda Rosing. Varav resten av gruppen jakande håller med.
Glömde jag att nämna att mina elever är de bästa i världen!

3 comments:

Mia said...

Varför kallade han dig Linda Rosing? Härligt dock att höra att man är uppskattad.

Kram Mia

Petra said...

Men vad gulligt! Fast fattar inte heller varför han kallade dig Linda R?

Fröken L said...

Mia och Petra: Det enda jag och Linda Rosing har gemensamt är vårt förnamn. Min kära elev ville nog bara skoja lite genom att kalla mig för Linda Rosing.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho