Tuesday, February 10, 2009

På bättringsvägen






Bilder: Privata (Made by Dila)

Det har varit jobbiga dagar här hemma hos hos. Influensan däckade oss rejält men nu är vi i alla fall på bättringsvägen (hoppas jag). Andreas har varit feberfri i två dagar nu men är fortfarande mosig. Jag har varit feberfri sedan igår men är fortfarande snorig och svag. Oliver är ganska pigg men hans temp ligger fortfarande runt 38 grader. Jag börjar känna mig rastlös och stressad över jobbet. Trots att jag vet att det har löst sig med vikarier för mina lektioner har jag ändå massor av jobb som ligger och väntar på mig. Men det är bara att ta ett djupt andetag och lugna ner sig och fokusera på att bli helt frisk istället för att springa tillbaka till jobbet för tidigt. Om jag är någorlunda pigg imorgon ska jag i alla fall till jobbet mellan klockan 13 och 17 då vi har utbildning, men som sagt det beror på hur jag mår. Oliver och jag konstaterade igår att vi längtar efter våren. Solen, värmen och grönskan. Istället när jag tittar ut genom fönstret ser jag bara snö och en grå himmel. För att pigga upp mig och alla er andra lägger jag ut lite bilder på tulpanerna jag köpte hem förra helgen. Tyvärr är de vissna och kastade för länge sedan men vi får njuta av bilderna så länge. Så fort jag är pigg ska jag ge mig ut och köpa lite nya fräscha blommor...

8 comments:

Anonymous said...

Vad skönt att ni är bättre. kram kram

Linda said...

Helloj vännen!
Instämmer med Linda...skönt att ni mår bättre! Tråkigt att bli så sjuka hela familjen samtidigt, då är det ju svårt att pyssla om varandra.

Ett tips, tulipaner är väldigt vackra att fotografera då de är vissna, dvs närbild av blombladen.

Korten du tagit är jätte fina!

Puss Linda

Linda said...

Hej igen,
Det heter visst tulpaner, jag har alltid haft svårt för det ordet, låter vackrare om man stavar det tulipaner...

Petra said...

Vilka fina tulpaner! Jag köpte också ett gäng igår - så vackra att titta på.

Och usch med influensa...har precis tilfrisknat efter en lång och urjobbig sjukdomstid...

Petra said...

Ja, visst piggar det upp med vackra blommor i ens hem! Hoppas du ar battre nu nar du laser detta...

Du far en hop exotiska (virtuella) frangipanis fran Sydney ifran mig:) Hoppas det hjalper pa traven.

KRAM!

Mia said...

Vad är det för bok? Av Vallgren alltså? Berätta!
Kram Mia

Stjärnor & Champagne said...

Vad skönt att ni är på bättringsvägen..Peppar peppar vi har klarat oss. Vad härligt det är med tulpaner..

Kram Anne

Fröken L said...

Fröken Isakson: Tack så mycket!

Linda R: Ja, det är inte roligt att vara sjuka alla samtidigt. Då finns det ingen som kan pigga upp de andra. Tack för tipset! Vissna tulpaner framför kameran nästa gång.
Visst låter det finare med tulipaner!!!

Petra: Tack! Visst är det vackert med tulpaner. Influensa är inte skoj!!!

Coolchiq: Vackra blommor piggar alltid upp. Nu mår vi bättre, Tack!!! Tack för det virtuella blommorna. Det värmde! Jag kände mig genast bättre.

Mia: Det kommer ett boktips snart...

Anne: Nu är vi nästan helt pigga. Tulpaner är jätte vackra!

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho