Friday, March 06, 2009

Fredag

Den lilla prinsessan Tindra

På promenad i Degersfors
Bilder: Privata (Made by Dila)

ÄNTLIGEN!!!! Och jag säger verkligen äntligen. Det är fredag! Bloggen har varit vilande den senaste veckan, helt enkelt för att jag inte har haft orken. Det är tungt och stressigt på jobbet just nu. Jag är så trött på kvällarna när jag kommer hem att jag mår illa. Onsdagarna är ett litet andningshål när vi kör pilates efter jobbet. Det kommer en tjej utifrån som kör pilates med oss, ett gäng utarbetade lärare, i musiksalen. Det är så skönt att träna direkt på jobbet, att slippa ta sig iväg någonstans. Jag har kört både pilates och yoga förut och tycker att det är underbart för kropp och själ. Förra helgen var jag, mamma, moster G och min lillebror Olle till Degerfors och hälsade på min moster Inger och kusin Kim. Vi tog tåget på fredagen direkt efter jobbet. Det var skönt att komma iväg och få lite egentid och kul att träffa den värmländska delen av släkten. Det blev en lugn och skön helg med mycket prat, promenader och god mat. Jag passade också på att låna min mosters badkar ett par gånger (jag som bara har dusch hemma) och hade lite spa för mig själv. Det var också roligt att träffa min kusindotter Tindra som växt så det kanakar sedan jag såg henne senast. En underbar och söt tjej med mycket envishet. Kan hon brås på sin mamma???? Den här helgen har vi inga direkta planer alls. Ikväll blir det i alla fall god mat och ett glas rödvin, eller två. Jag måste städa och så kanske vi åker på någon hus- eller tomtvisning. Men bladen är oskrivna och det känns skönt att göra det som andan faller på.

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho