Sunday, April 19, 2009

Vår i luften

Knoppande magnolia sida vid sida med påskliljorna.

Grönt, grönt, grönt...

Vackra blåa blommor spridda som en dörmatta framför trädet.

Solnedgång.
Bilder: Privata (Made by Dila)

Det har varit en lugn och skön helg som gått i vilans tecken. Solen har strålat men det har inte varit så varmt ute. Igår var Matilda här och provade en av de två studentklänningarna som jag håller på att sy till henne (bilder kommer så småningom). Det kommer att bli fint när det är färdigt, men så är hon också en söt tjej som passar i allt. Det har kännts skönt att få damma av gamla Bettan (min symaskin). Det har inte blivit så mycket sytt på länge nu när jobbet tar så mycket tid. Jag är fortfarande snuvig och det killar som sjutton i halsen vilket resulterar i en envis hosta. Jag har fortfarande inte kommit på om det är pollen eller en vanlig förkylning. Men det visar sig väl. Idag har jag besökt Villa och Bomässan som var i stan, min kära vän Anna som har inredningsbutiken Boroom ställde ut. Förutom Annas fina saker (jag kom därifrån med en löpare) var det inte mycket att hänga i julgranen. Som tur var fick jag en fribiljett av Anna så jag slapp betala 100 kronor i inträde för att se .... ja inte mycket. Anna bjöd på gott kaffe från sin Nespressomaskin. Mumma!!! Nu ikväll tog jag en långpromenad med mamma och även om det var lite kyligt var det en härlig vårkväll. Man ser hur det gröna börjar framträda mer och mer både på mark och träd. I stadsparken hade magnolian börjat blomma. Jag älskar magnolia, de är underbart vackra att titta på. Nu ska jag gå och lägga mig och börja läsa i min nya bok av Carlos Ruiz Zafon, "Änglens lek". Har ni inte läst hans förra, "Vindens skugga" så rekommenderar jag er varmt att sätta tänderna i den. Det är en av de bästa böcker som jag någonsin läst. Jag har lika stora förväntningar på denna bok, vi får se om de uppfylls... Godnatt!!!

3 comments:

Lina said...

härliga bilder!! våren i Sverige är underbar (när den väl kommer hi hi)

Linda said...

Du måste skriva hur boken var när du läst ut den!! Har gått och spanat på den i bokhandeln men den finns ju inte i pocket ännu, jag är en pocket-fantast...
Kramiz

Fröken L said...

Lina: Ja visst är den underbar!!! Och efterlängtad.

Linda R: jag kunde inte vänta. Lovar att skriva om den när jag är klar.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho